Репертоара на майките


Ролята на майката е да възпитава, наставлява, да обеснява, да дава пример. Несъмнено това е съпроводено с много говорене, съчитание на точните думи, употреба на точните фрази. Това е когато майката е спокойна, разумна и най-вероятно е в началото на деня и не е имала възможност да натрупа нерви, притеснения и завидно количество срам, гняв и недоумение покрай поредните подвизи на децата си. В по-късен етап от деня, думите, които майката произнася са спонтанни, емоционални и не чак толкова добре премерени. Но със сигурност сте чували майка ви заканително да подвиква поне едно от тези изречения след вас. И признайте си, и вие сте казвали, някое и друго от тези нещица на децата си.

Ставай! Ставай! Стани от леглото веднага!

Измий си зъбите!

Среши се!

Ето ти дрехите и обувките.

Слушай какво ти казвам!

Оправи си леглото!

Студено ли ти е!

Топло ли ти е?

ТОВА ли ще облечеш?!

Къде са ти учебниците?

Сложи си якето, ръкавиците, шапката и шала!

Не забравяй да нахраниш котката!

Изяж си закуската, това е най-важното ядене за деня!

Изяж си зеленчуците, за да пораснеш голям!

Не забравяй, че имаш час при зъболекаря в три часа!

Не забравяй, че урока по английски е днес, трябва да се упражняваш!

Не бъркай в пясъка!

Дъвчи по-бавно!

Побързай, закъсняваш за училище!

Внимавай!

Върни се тук!

Изми ли си ръцете?

Не тичай вътре!

Не бутай другите деца!

Бъди учтив!

Сприятели се с някой!

Дай и на другото детенце да си поиграе.

Направи го!

Чакай си реда!

Да не си посмял!

Не ме карай да дойда при теб!

Подреди си стаята!

Сгъни си дрехите!

Събери си нещата!

Направи го веднага!

Нямаме цял ден за губене!

Не се дръж като расъл в гората!

Чуваш ли въобще какво ти говоря?!

Вдигни телефона!

Затвори телефона!

Не стой толкова близо!

Намали го!

Не пиши смс-и, докато вечеряме!

Няма да стоиш повече на компютъра днес!

Ако не ме слушаш, ще ти взема лаптопа!

Къде и с кого отиваш?

Защо се прибираш толкова късно?

Казвай „Благодаря“, „Моля“ и „Заповядай“.

Някой ден, като остарееш, ще видиш, че съм била права!

Нямам търпение да имаш свои деца, за да видиш какво ми е на мен сега!

Някой ден ще ми благодариш за съвета.(но сега те моля да не си въртиш очите нагоре, когато ти говоря)

Затваряй си устата, когато дъвчиш!

Не яж с пръсти!

Не се оригвай!

Изяж всичко, което съм ти сипала!

Отвори вратата!

Не ми отговаряй!

Ела тук!

Ще преброя до три!

Намери си работа!

Организирай си живота!

Не ме интересува кой е започнал пръв!

Наказана си да не излизаш, докато станеш на 36!

Стига си ме мотал и ми кажи истината поне веднъж!

Ако твоите приятели скочат от покрива, ти ще скочиш ли след тях?

Достатъчно е, че съм го казала веднъж!

Казвам ти го за стотен път!

Вече си голям, за да се държиш така!

Метнал си се на баща си!

Гледай ме, когато ти говоря!

Не се изгърбвай, когато вървиш!

Слагай нещата по местата им!

Спри да плачеш или ще дойда да те набия, за да знам за какво плачеш!

Облечи си пижамата!

Лягай си!

Дай прегръдка!

Не забравяй, че те обичам.

Така е, защото аз казвам така!

Аз съм още в началото на приключението наречено „майчинство“ и признавам си, горенаписаното не съм почерпала от личен опит, но искрено се посмях, когато изслушах фразите в ето тази песен:

текст : Всичко за детето
снимка: интернет

About Rois

Ithil' quessir or Moon elf, mum of the Moon prince and artist.

2 comments

  1. И мен искрено ме разсмя тази песничка!

  2. Хахахаха, колкото и да ми е познато си е друго да го чуеш в песен! Сърдечно се забавлявах, благодаря!

Вашият коментар

