Спорт по време на бременност

Повечето бременни жени  са в състояние да практикуват определени спортове през по – голяма част от своята бременност. Вашият лекар може да ви посъветва да избягвате да спортувате, ако имате проблеми, свързани с бременността или цялостното ви здравословното състояние. Преди да решите дали да продължите да практикувате избрания от Вас спорт през цялата бременност, обърнете внимание на следните фактори:

    Вашето здраве и състоянието на  бременността ви
    Етапът от бременност
    Видът на спорта
    Степен на напрежение, която се изисква по време на игра
    Рискът от прегряване по време на игра
    Рискът от нараняване по време на игра.

Трябва да обсъдите тези въпроси с Вашия лекар преди да започнете тренировки.

Има много промени по време на бременността, които са от значение, ако сте решили да спортувате през този период.

Увеличаване на телесното тегло – освен, че трупате килограми, през бременността се променя и формата на тялото и центъра на тежестта се измества напред.

Разхлабване на ставните връзки – по време на бременност ставите ви постепенно ще се отпуснат. Това създава повишен риск от нараняване.

Увеличение на сърдечната честота в покой – бременността увеличава вашата сърдечна честота в покой.

Намаляване на кръвното налягане – докато  плацентата расте се развиват повече кръвоносни съдове. Това причинява спад на вашето кръвно налягане.
Дали е или не е безопасно за вас да спортувате по време на бременността зависи много от вида на спорта, който практикувате. Общите препоръки включват:

Безконтактен  спорт – това е спорт, който не включва възможността за контакт с друг играч, като плуване, ходене и бягане. В повечето случаи тези спортове са безопасни за бременни жени

Спорт с минимален контакт – това е спорт, който включва минимален контакт. Тези спортове са считат за безопасни по време на първия триместър,  с възможност за продължаване във втория триместър, в зависимост от обстоятелствата .

Контактни  спортове – това са колективни игри като футбол и баскетбол,  които се считат за безопасни само в първия триместър и то след консултация с лекар.

За повдигане и стягане –  упражнения, които включват напрежения, като вдигане на тежести, също са потенциално опасни (особено в по-късните етапи на бременността) и не се препоръчват.

Някои спортове трябва да се избягват  по време на бременност. Това са : гмуркане, парашутизъм, водни ски, бойни изкуства и т.н.

Рискът от прегряване по време на тренировка

Важно е, за да се избегне прегряване по време на бременност. Избягвайте упражняване в горещо или влажно време, както и в райони с лоша вентилация.    Избягвайте да спортувате, когато сте болни или имате повишена температура.   Уверете се, че пиете много вода преди, по време и след тренировка.

About vesenceto

www.vmareva.com

One comment

  1. Pingback: Тренирайте и през бременността! « Всичко за детето

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: