Хранене на майката по време на кърмене

Здравословното и балансирано храненето на майката по време на кърмене е от изключителна важност, затова сега ще ви обърнем внимание на няколко от най-важните стъпки, които трябва да следвате.

Необходими дневни калории

Според изследвания кърмещата жена изразходва около 500 калории повече от обикновено. Това не означава, че се нуждаем от повече храна, за да имаме повече кърма. Напротив – кърмейки, можем по-лесно да се погрижим за фигурата си. Тялото се нуждае от малко повече енергия, но това не означава, че трябва да увеличим храната си двойно. Напълно достатъчно е да продължим да се храним по същия начин, както преди, стига да е достатъчно балансирано и здравословно.

Какво да хапваме, за да имаме кърма

Няма храни, които пряко да влияят на качеството и количеството кърма.Обичайните набедени за лактогонни средства тестени изделия, боза и млечни продукти биха се отразили единствено на натрупаните в повече паласки. Действието на лактогонни чайове също е спорно, но те поне осигуряват необходимото количество течности. Количеството на кърмата зависи от честотата на стимулиране и правилната организация на кърменето. Колкото повече кърмиш, толкова повече мляко се произвежда.

Кърмата е жива течност с постоянно променлив, но относително постоянен състав, който зависи от веществата, попадащи в кръвта. Тя не се извлича пряко от това, което попада в стомаха на майката. Макар да е от значение това, с което се храним, организмът има способ да извлича и предлага на бебето кърма, която е пълноценна храна за него, осигуряваща напълно нуждите му във всеки момент от денонощието и на всеки етап от развитието му.

Забранени храни

Можем да си хапваме всичко, което обичаме, в нормални граници и без да прекаляваме с каквото и да е. Изключение правят алкохола, цигарите и наркотиците разбира се. Няма проблем да се пият по едно – две кафета на ден или една бира от време на време.

Диети и кърмене

Диетите по време на кърмене не са най-препоръчителното средство за справяне с излишните килца след раждане. Особено ако са силно ограничаващи и тежки за изпълнение. Поне през първите месеци е изключително важно да се храним пълноценно, така че организмът да не изпитва липси и изтощение.

Погледнете и тази статия: http://www.podkrepazakarmene.com/180-180.html

Ако достатъчно се стимулират гърдите (сукане на бебето винаги, когато поиска и/или изцеждане), не се налага ядене за двама, за трима или кой знае какво.

Някои майки споделят, че пилешка супа им действа лактогонно. Други – овесени ядки, суров лук… Но в общия случай всичко се регулира от правилна схема на кърмене, както и това бебето да суче ефективно, за да се стимулира лактацията.

About LadyDiDi

Mommy to a little princess since 30th April 2011 * Restless soul with colourful thoughts * Bulgarian living in the UK *

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: