Диета Скарсдейл

Диетата Скарсдейл е особено популярна сред холивудските звезди, затова решихме да я споделим и тук.

Диетата „Скарсдейл” на д-р Хърман Тарноуър -

програма за отслабване за цял живот

~ОТСЛАБНЕТЕ С 9 КИЛОГРАМА ЗА ДВЕ СЕДМИЦИ~

Диетата е била разработена, за да може пациентите със сърдечносъдови заболявания да се освободят от излишните си килограми с цел подобряване на общото си състояние. Постепенно  диетата е придобила популярност, поради това че е приятна за вкуса, безопасна, засищаща и неусложнена. Тя дава резултат в разумно кратък период от време. И най-важното от всичко способства да се развие модел на правилни хранителни навици за цял живот, така че загубеното тегло да остане загубено.

Eто и как  действа диетата.

„… тялото се нуждае от комбинация от основни хранителни вещества – протеини, въглехидрати, мазнини, минерали, витамини и вода. Вие няма да развиете някакъв дефицит на витамини или минерали за две седмици, дори и на пълен глад, но диетата Скарсдейл осигурява изобилие от хранителни вещества. Протеините, въглехидратите и мазнините са трите съставки на храната и всички те съдържат калории – факт, който понякога забравяме.

Диетата Скарсдейл съдържа средно около 1000 калории или по-малко на ден като протеините са приблизително около 43%, мазнините 22.5 %, а въглехидратите – 34%.

Две понятия – метаболизъм и кетони  – са основни за намаляване на теглото в една добра диета.
При правилно спазване на условията, тялото се справя с изгарянето на повече мазнини, отколкото обикновено. Когато то се случи, тялото произвежда излишък от кетони.
Кетоните понякога се разглеждат като продукт на частично изгорелите (или метаболизирани) мазнини. Ако не приемате достатъчно въглехидрати или мазнини за задоволяване на калорийните нужди, вашата система най-напред изтегля натрупаните телесни мазнини, за да осигури достатъчно енергия….Но тялото не успява напълно да изразходва всички мазнини, които се опитва да метаболизира в клетките. Отпадните продукти на този процес – частично изгорелите мазнини или отпадъци – се наричат кетони. Ако ги произвеждате това е знак, че тялото изгаря мазнини с ускорено темпо; вие се радвате на ускорен метаболизъм на мазнините.
А това е нашата цел – оползотворяване на натрупаните мазнини за калории и енергия., тялото се превръща в машина за изгаряне на мазнини.
Едно от най-добрите неща за кетоните при бъдещите отслабващи е, че те убиват апетита, като по този начин правят процеса на спазване на диета по-малко затормозяващ.
Кетоните се отстраняват от тялото чрез урината. Този диуруретичен ефект е полезна част за прочистването при ускорения процес на изгаряне на мазнините.

Разрешените храни в диетата Скарсдейл осигуряват по доказан начин ефективна комбинация от протеини, мазнини и въглехидрати. Съчетаването на храните, които приемате всеки ден по време на диетата, причинява ускоряване на метаболизма на телесните мазнини и производството на кетони, но не повече от желателното ниво на нормалният здрав човек…“

ОСНОВНИ ПРАВИЛА НА ДИЕТАТА СКАРСДЕЙЛ

1. Яжте каквото е определено, не заменяйте с друго
2. Не пийте никакви алкохолни напитки
3. Между храненията яжте единствено целина и моркови
4. Единствените позволени напитки са чисто кафе, чай,  вода (може газирана с малко лимон).
5. Приготвяйте салатите си без мазнина, майонеза или други калорични салатени сосове. Използвайте единствено лимон или оцет или всички останали, които ги има в рецептите на книгата.
6. Яжте зеленчуците без масло,маргарин или други мазнини; може да използвате лимонов сок
7. Месото, което употребявате трябва да бъде съвсем крехко, отстранете всички видими мазнини преди хранене.
8. Не е необходимо да изядете всичко изброено, но не го заменяйте и не добавяйте нищо. Трябва да се спазват комбинациите
9. Никога не претоварвайте стомаха си.
10. Не оставяйте на диетата повече от 14 дена.

Основна Програма на диетата „Скарсдейл“

1-ви ден

Закуска: 1/2 грейпфрут или друг плод, 1 филия препечен ръжен хляб без масло, кафе или чай без захар. Това е закуската за всички дни от диетата.

Обяд: студено месо/пилешко,телешко), домати (обелени), кафе или чай

Вечеря: риба. Смесена салата без значение какви зеленчуци, 1 филия ръжен препечен хляб, грейпфрут или друг плод, кафе или чай

2-ри ден

Закуска: 1/2 грейпфрут или друг плод, 1 филия препечен ръжен хляб без масло, кафе или чай без захар.

Обяд: препечен хамбургер, домати, зелена салата с маслини, чай или кафе

Вечеря: плодова салата в неограничено количество, чай или кафе

3-ти ден

Закуска: 1/2 грейпфрут или друг плод, 1 филия препечен ръжен хляб без масло, кафе или чай без захар.

Обяд: сварена риба с лимон, грейпфрут или друг плод, чай или кафе

Вечеря: нарязано агнешко месо, зелена салата, краставици, домати, чай или кафе

4-ти ден

Закуска: 1/2 грейпфрут или друг плод, 1 филия препечен ръжен хляб без масло, кафе или чай без захар.

Обяд: 2 яйца, парче изкиснато сирене, обелен домат, 1 филия препечен ръжен хляб, чай или кафе

Вечеря: парче пилешко месо, варен зелен фасул или спанак, зелена чушка, кафе или чай

5-ти ден

Закуска: 1/2 грейпфрут или друг плод, 1 филия препечен ръжен хляб без масло, кафе или чай без захар.

Обяд: сирене, варен спанак, препечен хляб, кафе или чай

Вечеря: риба, прясна салата,1 филия хляб, чай или кафе

6-ти ден

Закуска: 1/2 грейпфрут или друг плод, 1 филия препечен ръжен хляб без масло, кафе или чай без захар.

Обяд: плодова салата, чай или кафе

Вечеря: парче пилешко месо, зелена салата с домати, плод, чай кафе

7-ми ден

Закуска: 1/2 грейпфрут или друг плод, 1 филия препечен ръжен хляб без масло, кафе или чай без захар.

Обяд: парче пилешко месо, домати, моркови, запарено зеле, чай или кафе

Вечеря: месо на скара, зелена салата, краставици, домати, чай или кафе

Всичко се повтаря отново от 1-ви до 7-ми ден.

P.S. Ако не ядете някой от нещата, не ги заменяйте с други, по-добре ги пропускайте.

След приключването на Основната диета, следва диетата ”Скарсдейл” за поддържане на теглото.

„… Диетата Скарсдейл  за поддържане на теглото служи за развиване на на правилни хранителни навици за по-дълъг период от време.
Задържащата програма следва основните принципи на двуседмичната Основна програма.
Тя също е с ниско съдържание на мазнини и въглехидрати, но не е толкова специфична и ограничаваща. Kакто пише авторът на диетата, с нея ще се опита да ни научи неусетно на добри хранителни навици……….
Няма съмнение в нейната ефикасност, защото е проверена върху стотици негови пациенти…няма броене на калории, никакво измерване на храната – но да не се забравя все пак правилото да не се претоварва стомахът
Двете седмици на Основната диета не само ще намалят теглото, но и ще развият промяна в хранителните навици. Менютата са с ниско съдържание  на мазнини и въглехидрати и следователно – с ниско калорийно съдържание.

Повечето хора, които са приложили успешно диетата развиват желание и вкус за по-чиста, с ниско съдържание на калории, мазнини и въглехидрати храна.
Това със сигурност ще направи  спазването на Програмата за поддържане на теглото по-лесно.

СПИСЪК С ПРЕПОРЪКИ

- не повече от 2 филии протеинов хляб дневно
– никаква захар,
– никакви картофи, спагети или подобни нишестени храни
– никакви млечни мазнини
– никакви бонбони десерти, освен плодове или желатинови десерти без захар
– ограничете приема на алкохол до 40 мл. концентриран алкохол или 125 мл. сухо бяло вино, или 220 мл. нискокалорична бира, никаква тъмна или обикновена бира.
– моркови и целина могат да се ядат по всяко време

СПИСЪК С НАЙ-ВАЖНИТЕ ЗАБРАНИ

1. Не употребявайте захар.
2. Не използвайте сметана.
3. Не използвайте пълномаслено мляко, използвайте обезмаслено или нискомаслено мляко, ако желаете, но умерено.
4. Не яжте сладолед или всякакви други  замразени продукти, съдържащи захар и млечни мазнини.
5. Не яжте кейкове, пайове, бисквити, желета със захар, конфитюр, сладко.
6. Не яжте бонбони или шоколад.
7. Не яжте спагети, макаронени изделия, юфка и други тестени продукти.
8. Не яжте картофи, ориз, сладки картофи, боб, бакла, авокадо.
9. Не яжте наденици, консервирано месо, салам и тлъсто месо.
10. Не добавяйте тежки салатени сосове, майонеза и други подобни.
11. Не използвайте масло, маргарин, олио, бекон, мазнина за готвене.
12. Не яжте фъстъчено масло.
13. Не яжте повече от 2 филии хляб дневно – за предпочитане препечен протеинов хляб.

РАЗРЕШЕНИ ХРАНИ И НАПИТКИ В ДИЕТАТА ЗА ПОДДЪРЖАНЕ НА ТЕГЛОТО

- алкохолна напитка всеки ден, суха не сладка, ако желаете – 40 мл. концентрат или 125 гр. сухо бяло вино. Можете да пиете скоч, бърбън, уиски от ръж, канадско уиски, водка, джин, сух ром, коняк, сухо бренди. Никакви подсладени алкохолни напитки не са разрешени. Сухо мартини също може.
Всички сухи вина  – червено, бяло, розе, сухо шампанско може. Десертните сладки вина да се изключат.

- всякакви нетлъсти меса, горещи или студени – говеждо, агнешко, телешко, шунка и свинско без тлъстини, винаги отстранявайте видимите мазнини преди хранене

- пилешко или пуешко, горещо или студено, приготвено по различен начин и  рецепта, но не пържено, преди хранене кожата да се отстрани

- всякаква прясна и замразена риба, но все пак да се избягва тази, която е консервирана с калоричен сос. Рибата  я приготвяйте без масло, маргарин, мазнина за пържене

- всички черупчести водни животни – скариди, миди, омари, стриди, раци

- яйца, не повече от три на седмица, приготвени отново без масло, маргарин, олио…… може да си позволите бъркани яйца, омлет, сварени

- различни видове сирене – нискомаслено прясно сирене,извара, „камамбер”, швейцарско сирене, американско ”чедър” – всъщност всякакви видове сирене

- супи, бульони – със зеленчуци, месо, пилешко, риба без сметана, пълномаслено мляко и мазнина

- зеленчуци – обилни порции по избор

- плодове – всякакви според желанието…..ябълки, портокали, круши, череши, сливи, грозде, грейпфурт, пъпеш, диня…..

- сокове – само натурални фрешове

- ядки – също може, но да се използват пестеливо

- хляб, до 2 филии на ден, желателно е да е протеинов

- зелени салати – почти всички видове и комбинации

- напитки – кафе, чай вода, без захар

- маслини също може, но умерено

- подправки, билки

Ако имате още килограми за сваляне след две седмици се върнете отново на основната диета и така редувате, докато не постигнете желаният външен вид.

Успех и не забравяте да споделите резултатите!

About these ads

About LadyDiDi

Mommy to a little princess since 30th April 2011 * Restless soul with colourful thoughts * Bulgarian living in the UK *

Вашият коментар

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: